A résztvevők az Akciónapunk (Nyíregyháza, 2024. október 12.) megismerkedhettek azokkal az eszközökkel és lehetőségekkel amelyeket az online felületek kínálnak számukra a véleményük kifejtésére, ennek során Instagram és Tiktok videókat és oldalakat hoztak létre valamint több órán keresztül facebook live közvetítés keretei között beszélhettek őket érintő témákról és kérdésekről.
Az akciónap célja az volt, hogy hogy olyan vizuális tartalmak készüljenek és kerüljenek ki a résztvevők közösségi média oldalaira, ami megjelenhet a lehető legtöbb platformon, ezekhez alkalmas a formátumában, kialakításában, idő hosszában és tartalmában is. Ehhez bevontunk a résztvevők mellett ötleteket hozó és kiegésztő feladatokat vállaló fiatalokat is. Az előítéletek, amiket a korábbi tréningek, találkozók alapján érinteni akarunk, amikre fel akarjuk hívni a figyelmet. Ezeket szeretnénk kezelni, csökkenteni a generációk közötti kommunikációban.
- Telefon mánia (kütyű mánia)
- Lázadók
- Hülyék a fiatalok
- Összevonják egy csoportba az összes fiatalt
- Lusták
- Szórják a pénzt
- Tiszteletlenek
- Életképtelenek
- Könnyebb az életük
Mindezek előtt elkészítettük azt a profilt, ami általánosságban leírja azokat, akiket meg akarunk szólítani az elkészült filmmel. Közben megtanultuk a profilozás technikáját amit alapvetően marketing területen használnak, a célcsoport jobb definiálására, de alkalmas lehet a miénkhez hasonló helyzetekben is vagy akár társadalmi kutatások esetében is. A definíció a “nagyok” munkanévvel megjelölt célcsoportnak a következő. Elmúltak 30 évesek, tipikusan 9-5 munkabeosztásban dolgoznak, “hagyományos” tv-t néz (sugárzott műsorokat), sört/bort iszik, azt hiszik, hogy bölcsebbek mint a náluk fiatalabbak és fontos, hogy ritkán jutalmazzák magukat. Ha jutalmazzák magukat, akkor ez olvasás, csoportos összejövetel, egyedüllét (énidő), kultúra. A híreket és információkat a következő csatornákon keresztül érik el: SZON, HAON, INDEX, 444, Nyíregyházán hallottam facebook csoport, sportújságok.
Az elkészült forgatókönyvet a csoport közösen dolgozta fel, meghatároztak szerepeket a megvalósításban. Az előkészítő munkálatban az egész csoport hasonló módonvett részt, de a forgatásban sokkal jobban felosztott szerepek jelentek meg. Volt aki a forgatást, aki a vágást és más technikai kereteket vállalta. A szereplők kiválasztása meghatározó volt, ez is egy érdekes generációs különbségre hívta fel a figyelmet. A forgatás előtt meg kellett határoznunk azokat a formai kereteket, amelyek a legjobban segítik a céljainkat, a célcsoport elérését. Ez elsőre egyszerűnek tűnt de kiderült, hogy mind az időtartam, mind a formátum komoly eleme annak, hogy kik, milyen csatornán, milyen körülmények között és milyen közösségi média platformokon keresztül fogják elérni a videónkat.
A felvételek elkészítése során megtapasztalt közös kihívásokat, élményeket az akció nap zárásaként csoport beszélgetésekben dolgoztuk fel, ahol meghatároztuk, hogy milyen tanulási eredményeket jelenthet a résztvevőknek ez a folyamat elem.
- Csoport munka
- Projekt tervezés és projekt feladatok
- Digitális tartalomfejlesztés kihívásai
- A célcsoport meghatározásának fontossága és módszerei
A résztvevők egyéni visszajelzések során elmondták, hogy ezek a kihívások segítettek nekik megérteni a “másik fél” kihívásainak és céljainak megértését és azokat a kihívásokat most már a gyakorlatban is értelmezni, hogy mit jelent egy kommunikációs folyamat hatékony felépítése. Mindemellett egy folyamatos facebook live is futott, amelynek során a résztvevők, szakemberek, egyesületünk és műhelyeink tagjai folyamatosan elmondhatták gondolataikat a témával kapcsolatban.