A lokális kommunikációról Debrecenben

Egy újabb fontos – utolsó előtti – mérföldkőhöz érkezett a Beszéljünk róla! projekt, 2024. október 22-én Debrecenben megvalósítottuk az utolsó akciónapunkat, amelyen a lokális kommunikáció volt a középpontban.

A projekt keretében megrendezett akciónapon közel 100 főt értünk el. A projektben részt vevő fiatalokkal egy papírszínházat hoztunk létre, amely hatékonyan használható a formális- és nonformális oktatásban egyaránt. Az oktatási módszertani eszköz segíti a szakembereket abban, hogy beszélgetést kezdeményezzenek a fiatalokkal és beszéljenek az őket érintő problémákról, stresszfaktorokról például pályaorientáció, szülő-gyerek kapcsolat, időnyomás, közösségi oldalak stb. témákról.

Az akciónap egyik fő célja ennek a papírszínháznak a lektorálása volt, azaz a programokon résztvevő fiatalok konstruktív fejlesztési lehetőségeket adtak meg magával az elkészült produktummal kapcsolatban pl. szövegezés, amelyeket javítani tudtunk a zárókonferenciára. A középiskolások mellett az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatóit bevonni a projektbe, akik segítették a munkát és hozzájárultak a projekt sikeres megvalósításához.

Az akciónapon forgószínpad szerűen tartottunk foglalkozást a fent említett iskola diákjainak figyelembe véve az adott csoport érdeklődési körét és céljait, amelyhez előzetesen felvettük a kapcsolatot a szervezésben segítő pedagógusokkal.

Ez alapján a következő program jött létre:

Projekt bemutatása, céljának ismertetése

A diákönkormányzat tagjait a projekttervezés rejtelmeibe vezettük be, amelynek keretében elemezték az eddigi projektjeiket, illetve lehetőséget kaptak, hogy tervezzenek egyet a tanult formátum alapján.

A disputa szakkör tagjainak a készségeit a Tojásüzlet c. játék keretében fejlesztettük, amelynél megtanulták azt, hogyan lehet és kell a win-win szituációkra törekedni.

A drámakör tagjaival kipróbáltuk a Barba Hajnal c. papírszínházat is, amely keretében beszélgettünk az érdekképviselet, diszkrimináció stb. témákról.

Az általános (vegyes) csoporttal a kreatív írást gyakoroltuk Rényi Ádám novellájának segítségével, amely a projekt témájának egy fontos témáját járja körül: túlzott elvárások, megfelelési kényszer.

Picture of FIVEK

FIVEK

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Miért fontos, hogy a diákokat is meghallgassák?

Az iskolában sok minden történik velünk. Tanulunk, dolgozatokat írunk, barátkozunk, néha unatkozunk, néha izgulunk, és néha ki vagyunk bukva. Az információk állandó áramlása, a közösségi média térnyerése, az egzisztenciális bizonytalanság, a klímaszorongás, a tanulással és jövőtervezéssel kapcsolatos elvárások mind olyan tényezők, amelyek egyenként is megterhelőek, együtt viszont sok fiatal számára szinte elviselhetetlenné válhatnak. Ebben a bejegyzésben nem az a célom,

Tovább olvasom »

Csendben nehéz: mentális terhek a fiatalok vállán

Az utóbbi években egyre több szó esik a fiatalok mentális egészségéről – nem véletlenül. Egy olyan generáció nőtt fel, amely egyszerre kapott több lehetőséget és több nyomást, mint valaha. Az információk állandó áramlása, a közösségi média térnyerése, az egzisztenciális bizonytalanság, a klímaszorongás, a tanulással és jövőtervezéssel kapcsolatos elvárások mind olyan tényezők, amelyek egyenként is megterhelőek, együtt viszont sok fiatal számára

Tovább olvasom »

Miért (lenne) jó, ha végre beszélgetnénk egymással?

Szerintem a legtöbb fiatal már legalább egyszer érezte azt, hogy „döntöttek valamiről rólunk, de velünk senki nem beszélt róla előtte”. Iskolában, városi ügyekben, vagy akár a helyi közösségi terek átalakításánál – sokszor úgy születnek meg döntések, hogy a leginkább érintettek véleménye egyszerűen kimarad a képletből. És bár erről rengeteget lehetne panaszkodni, én inkább azon gondolkodom: hogyan lehetne ezt jobban csinálni? Mert az biztos,

Tovább olvasom »